Autocentrum Voorschoten

Automotive | 2019

“Wij zijn hier pas in 2017 naartoe verhuisd en voelen ons al helemaal opgenomen in de winkelstraat. Onze burenondernemers weten ons te vinden voor gezamenlijke activiteiten, maar we horen ook van mensen dat ze na de bakker en de groenteboer nog even auto’s bij ons komen kijken. Of koffie drinken.”

Gesprek aan de koffietafel

De garage stond al vier jaar leeg voordat Meijer er in trok. In anderhalf jaar tijd hebben ze het pand een facelift gegeven. De entree is licht, voorin is er een winkel met veel voorkomende onderdelen en daar staat de koffietafel. “Mensen die hier binnenkomen voor een auto nodigen wij daar graag uit voor een gesprek over hun wensen. Het leukste van het werk is om een goede indruk te krijgen van die wensen en dat dan te proberen zo goed mogelijk te matchen aan wagens die wij op voorraad hebben staan. En als we niets passends hebben staan, dan gaan wij dat voor je zoeken.”

Verkoop groeit

De verkoop van gebruikte auto’s is de laatste jaren flink aangetrokken bij Autocentrum Voorschoten. En niet alleen omdat de vraag naar auto’s is gegroeid. “Ook omdat wij op deze plek veel meer auto’s kúnnen verkopen. Op onze vorige stek draaide alles om onderhoud en reparatie. Hier zijn we een veel completer bedrijf geworden, met een verkoopvoorraad van veertig à vijftig auto’s.” Die staan er in de grote showroom allemaal netjes bij. “Mijn vader laat de verkoop grotendeels aan mij over.” Stefan maakte de opleiding eerste autotechnicus af en verkocht als zestienjarige in zijn vrije tijd zijn eerste auto.

Compleet autobedrijf

In een autobedrijf hangt alles met elkaar samen. “Je bouwt een klantenkring op met mensen die hun auto bij je kopen en daarna aan je in onderhoud geven. Uiteraard gebeurt andersom ook: onderhoudsklanten vragen of je wat nieuws voor ze hebt. En de wasstraat is een waardevolle aanvulling voor de buurt. En met de mogelijkheden die het netwerk van Autofirst ons biedt zijn wij een heel compleet autobedrijf geworden.”

De werkplaats is voor onderhoud, reparaties of APK, de monteurs zijn vakkundig, beheersen de nieuwste technieken en worden continue bijgeschoold. “Bij ons staat een klant nooit voor verrassingen. We doen altijd vooraf prijsopgaaf en als we een klant niet kunnen bereiken dan sleutelen we niet.” Chef werkplaats Ruben Hofman ziet er op toe dat elke klant altijd de juiste informatie krijgt en alle werkprocessen tot in de puntjes verzorgd zijn.

Goede service is er ook bij de autowasstraat. “Wij hebben behoorlijk wat senioren als klant en als service rijden we de auto in en uit de wasstraat. Klanten kunnen in de tussentijd een kop koffie nemen, wat lezen of een praatje maken maar ook gaan winkelen. Bij terugkomst staat de auto gewassen en droog op ze te wachten”. Alles is gericht om de klant volledig te bedienen.


Contactgegevens van Autocentrum Voorschoten

Van Beethovenlaan 67
2253 BE Voorschoten

• Bel: 0031715618484 • E-mail: [email protected] • Website: www.autocentrumvoorschoten.nl