Dienstverlening (> 5 medewerkers) | 2020
Iedere ochtend sturen Richard Zwetsloot en Evert Groen acht collega’s op pad. Die gaan door de hele Randstad meubels afleveren en monteren voor de opdrachtgevers van Fix Montage. Zij zijn pas vijf jaar terug voor zichzelf begonnen en binden nu al genoeg klanten om nog verder door te groeien. Waar eindigt dit?
“De groei van ons bedrijf eindigt wanneer wij geen persoonlijk contact meer kunnen hebben met onze klanten. Dat vinden wij de belangrijkste meetlat.” Na hun start hebben Richard en Evert maar anderhalf jaar zonder personeel gewerkt. “Wij hebben de eerste mensen aangenomen toen wij ons huidige pand betrokken. Daar zijn wij inmiddels uitgegroeid. De kring van opdrachtgevers wordt steeds groter en daarmee worden wij bekender in de meubelbranche.”
Bovendien stijgt de vraag naar hun dienstverlening – transport en montage – doordat kwaliteitsmeubelzaken zelden nog groot genoeg zijn voor een eigen bezorg- en monteerdienst. “Zodra zo’n zaak dat uitbesteedt moet hij wel kunnen rekenen op ons respect voor zijn klanten. Dat staat voor ons bovenaan.”
Afspraak is afspraak en de prijs is vast
“Voor onze opdrachtgevers is het belangrijk dat wij hun vak kennen. Wij weten heel goed dat de service van ónze mensen het sluitstuk is van hún levering. Dus moet alles kloppen; wij moeten netjes op tijd zijn, beleefd aan de deur van de eindgebruiker staan en technisch ons vak verstaan om de montage goed af te handelen. Zo maken wij de klant van onze klant blij.”Het helpt dat Evert en Richard voordat zij voor zichzelf begonnen samen bij een gerenommeerde beddenzaak in de streek werkten. “Wij voelen ons sterk met onze opdrachtgevers verbonden en afspraak is afspraak bij ons. Iedere levering krijgt van ons evenveel aandacht.”
‘Wij vullen elkaar goed aan’
“Richard is meer de commerciële man,” zegt Evert, “en Evert is meer van de logistiek en de techniek,” zegt Richard, “Wij vullen elkaar goed aan.” Hun meest recente nieuwe medewerker hebben ze aangenomen voor de planning. “Dat redden wij niet meer met zijn tweeën. Je moet overdag de ritten voor de volgende dag inplannen. Maar tegelijkertijd wil je tijd hebben om mee te doen met de medewerkers en om goed contact te houden met de klanten.” Met de komst van de nieuwe planner kunnen zij zich daar weer volledig op storten.
“Als je kwaliteit wilt leveren dan moet het ook klikken met je klant”, legt Richard zijn commerciële strategie uit. “Je moet op dezelfde manier in de wedstrijd staan. Wij vinden kwaliteit belangrijk. En wij vinden rust belangrijk. Zo komen wij langzaamaan uit op een gezelschap opdrachtgevers waarmee een uitstekende sfeer heerst. Dat werkt prettig. Zo prettig, dat wij daar ook weer harder voor gaan lopen.”
Touwbaan 34
2352 CZ Leiderdorp
De andere 12 genomineerden van Dienstverlening (> 5 medewerkers) in 2020.