k.vurens – uw vertrouwde hovenier in de regio

Wat heeft communicatie met hovenierswerk te maken? Alles.

Dienstverlening Middelgroot | 2026

‘Wij hebben drie maanden met twaalf man gewerkt aan de bouw van de nieuwe ‘gierenvallei’ van Avifauna.’ Kenneth Vurens is er trots dat zíjn bedrijf was uitgekozen voor de aanleg en beplanting van de volière van vijfentwintighonderd vierkante meter met een ‘landschap’ als een Afrikaanse savanne. ‘Dit soort klussen zijn uitzonderingen, hoewel Avifauna wel één van onze vaste klanten is.’ Wil je gewoon een mooie tuin (zonder gieren) dan kan je ook terecht bij zijn bedrijf.

‘Ik ben in 2008 ons bedrijf begonnen,’ zegt Kenneth, ‘gewoon in mijn eentje. Het was net na de kredietcrisis en ik pakte alles aan, zolang ik maar aan het werk was. Daarna is ons bedrijf stapje-voor-stapje gegroeid tot inmiddels 25 medewerkers. Met dat grote team kunnen wij alles aan. Wij hebben onze eigen tuinontwerper en ons team bestaat verder uit hoveniers, timmerlieden en groenverzorgers. Samen zijn wij aan het werk van groot tot klein, van tuinen bij rijtjeshuizen tot villatuinen, bedrijfstuinen, tuinen van diverse VvE’s en dus ook gierenverblijven. Uiteraard zijn wij vooral actief in en rond Boskoop, maar als mijn klanten buiten de regio wat van ons nodig hebben, dan rijden wij daar nog steeds graag naartoe.’

Afspraak is afspraak

Hoe slaag je erin om je bedrijf zo gestaag te laten groeien? ‘Het is een kwestie van ‘je visitekaartje afgeven’. Ik heb altijd afgehandeld wat ik met mijn klanten afgesproken heb. Als er geen onvoorziene omstandigheden zijn dan móet je je afspraken nakomen. Als je dat lang genoeg volhoudt, dan gaan tevreden klanten dat vanzelf rondvertellen en kom je van het één in het ander.’ Er zit overigens nog wel een duidelijke strategie achter bij K.Vurens. ‘Ons uitgangspunt is ‘alles voor buiten’, dus ook bestrating én waterafvoer/riolering. Dat maakt ons flexibel en altijd inzetbaar voor elk type project dat er op ons pad komt. Wij hebben de juiste vakmensen én de juiste machines voor om op die terreinen nooit ‘nee’ te hoeven zeggen.’ Kenneth heeft daarbij nog een tweede aandachtspunt altijd in het oog: ‘Qua groei van het bedrijf moet je niet teveel willen.’

Niet teveel willen

‘Een groeiend aantal klanten, die steeds meer van je vragen is een luxeprobleem.’ Hartstikke mooi natuurlijk wanneer je bedrijf groeit, maar groei moet je in goede banen leiden. ‘Ik heb mijzelf voorgenomen nooit teveel te willen. Het gaat tenslotte niet om mij, maar om de klanten. Hun verwachtingen moet je wel waar kunnen maken. Daar heb je dus ook een goed team voor nodig en dat team is belangrijker dan ik. Ik probeer met de manier waarop wij het werk organiseren, met de sfeer en met het beschikbaar hebben van de juiste gereedschappen en machines mijn medewerkers tevreden te houden. Als zij het werk met plezier doen, dan heb je de omstandigheden dat klanten net dat beetje betere bediend kunnen worden.’

Hart voor groen en communicatie

‘Communicatie is de sleutel tot succes! Dat begint bij de offerte-aanvraag. Je bent dan bezig om zo precies mogelijk de verwachtingen van de klant in kaart te brengen en deze verwachtingen op papier te zetten. Dan kan je de mogelijkheden schetsen om aan te voldoen. Dat doe je dus samen met de klant. Vervolgens blijf je tijdens het werk continu met de klant in gesprek over hoe het werk verloopt. Dat gebeurt voornamelijk ín de tuin, ons team is daarop ingespeeld.’ Dit werkt, want K.Vurens heeft een goed gevulde orderportefeuille.


Contactgegevens van K. Vurens

Omloop 18
2771 NL Boskoop

• Bel: 0172578382 • E-mail: [email protected] • Website: kvurens.nl