mehr transport – uw betrouwbare partner voor koeriersdiensten & logistiek
In zeventien jaar heeft Mehrdad Hooshangi een flink bedrijf met 21 man in loondienst opgebouwd. In die tijd heeft-ie zich al door twee crises heen gewerkt: ‘Vlak na onze start de kredietcrisis en de afgelopen twee jaar ‘de corona’. Je moet bij dat soort dingen altijd ondernemer blijven: niet emotioneel worden, maar rustig nadenken hoe je je bedrijf kunt aanpassen aan de situatie.’
Mehr Transport rijdt voor de helft van de tijd pakketten voor PostNL een serie vaste routes in en om Den Haag. De andere helft van de tijd rijden zij voor een hele serie andere opdrachtgevers. ‘Dat zijn voornamelijk winkelketens voor wie wij artikelen bij hun klanten afleveren. Maar ook anderssoortige bedrijven maken regelmatig gebruik van onze diensten.’ Een van de nieuwste klanten is Budbee. ‘Dat is een nieuw Zweeds concept, vergelijkbaar met Uber. Zij specialiseren zich onder meer in ‘same day delivery’ voor webwinkels als fonQ.’
‘Als onze chauffeurs overal de aangeboden koffie en koek zouden nuttigen, dan komen ze nergens meer. Klanten zien dat onze mensen goed meedoen met wat de klant op het moment van aan- of afleveren nodig heeft.’ Het is iets dat Mehrdad zelf ook altijd doet: ‘Ik wil waar nodig meedenken met het verbeteren van de processen bij de klant: wat is de beste manier voor ons om daarop aan te sluiten? Bovendien zijn onze chauffeurs ook weer het visitekaartje van onze opdrachtgevers bij hún klanten. Daar gaan ze goedmee om.’ Die zorgvuldige betrokkenheid wordt zeer gewaardeerd en dat betekent veel aangeboden koffie voor de chauffeurs!
Voordat Mehrdad Hooshangi met Mehr Transport begon had hij een prima baan als lasser. ‘Maar eerlijk gezegd vroeg ik mij af of dat nou alles was. Ik besloot het risico te nemen Chinese producten te importeren. De vergissing die ik daarbij maakte leidde tot dit transportbedrijf.’ Het heeft hem niet afgeleerd ooit nog risico’s te nemen. ‘Integendeel, dat hoort bij ondernemerschap en daar hebben wij ons bedrijf goed mee kunnen laten groeien. Verder laten wij onze opdrachtgever nooit in de steek.’ Met die inzet hebben ze ook het vele extra werk van de afgelopen anderhalf jaar aangepakt en afgehandeld. ‘Zo bouwen wij aan onze reputatie en daarmee groeit het aantal klanten.´
‘De kern van de zaak is natuurlijk om chauffeurs en auto’s zo efficiënt mogelijk zoveel mogelijk te laten rijden. Door voor minstens de helft vaste routes te rijden hebben wij daarnaast ruimte voor flexibele diensten. Voor vaste relaties kunnen wij makkelijk op- en afschalen al naar gelang hij transportwensen heeft. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen willen wij wel in de buurt blijven.’ Die ‘buurt’ is trouwens best groot: de driehoek tussen Haarlem, Gouda en Rotterdam.
In de grotere steden in dat gebied komt er een aardige uitdaging aan: ‘Vanaf 2025 moet pakketvervoer in Leiden ‘zero emissie’ zijn. Wij zijn nu al aan het nadenken hoe wij dat voor onze klanten gaan regelen.’
Lijnbaan 3a
2352 CK Leiderdorp