proles automatisering – alsof we je eigen ict-ers zijn

‘Wij houden onze klanten 24/7 draaiend’

Dienstverlening (< 5 medewerkers) | 2022

Bij Proles Automatisering geldt: ‘wat je ziet is wat je krijgt.’ En wat je ziet is twee vrolijke gasten die met kennis van zaken, fijn gereedschap en allerlei hardware zorgen dat je bedrijf blijft draaien. René de Jong en zijn collega Martijn van der Meij hebben daarmee vertrouwen opgebouwd bij tientallen klanten.

‘In 2008 ben ik als IT-er voor mijzelf begonnen,’ vertelt René, ‘sinds 2016 is Martijn erbij gekomen. Dat is voor de continuïteit van onze dienstverlening essentieel. Wij houden het verder graag klein, hoor, maar er zit nog een voordeel aan met zijn tweeën zijn.’ Martijn: ‘Ik ben de techneut en geef op basis van mijn expertise advies over apparatuur en het gebruik ervan.’ René: ‘En ik ben – als ondernemer – voor mijn klanten op zoek naar werkwijzen om hun risico’s te verkleinen.’

Iedere onderneming heeft meer of minder IT-ondersteuning nodig

Proles mikt op het midden- en kleinbedrijf. ‘Wij voelen ons thuis bij organisaties met 3 tot 50 werkplekken. Waarom? Omdat wij daar precies de toegevoegde waarde leveren die wij leuk vinden. Voor de kleine opdrachtgevers nemen wij álle zorgen voor het blijven draaien weg. Voor de middenmoters vervullen wij de behoefte aan professioneel IT-beheer, zonder dat zij daar een eigen man/vrouw voor hoeven aannemen. En voor de grotere partijen zijn wij voor de interne IT-beheerders een extra paar ogen bij problemen en vaste achterwacht bij vakanties.’ Met zijn tweeën hebben zij dat hele plaatje compleet en bedienen zij zo een gemengde groep klanten.

‘Werkplekken inrichten is hard- én software’

‘Bij ongeveer 60 opdrachtgevers hebben wij in totaal 859 werkplekken in beheer. Al die werkplekken houden wij op afstand in de gaten: draait de PC, kloppen de connecties nog, is software en antivirus up to date? Als het nodig is kunnen wij dus ook op afstand ingrijpen en problemen verhelpen.’ Het is één van de voordelen van de grote onderlinge connectiviteit van de afgelopen jaren. ‘Wij kunnen zo met zijn tweeën veel meer aan dan vroeger!’

De werkplek is voor Proles de basiseenheid van hun dienstverlening. ‘Rondom de werkplek regelen wij alles, niet alleen de PC, óók de netwerkconnecties en telefonie (via VOIP).’ Daarbij leveren ze de werkplek ook ‘draaiend’ op, dus mét installatie van de software die de organisatie gebruikt. ‘Veel daarvan gaat nu via de cloud, maar nog lang niet alles.’

Lekker meedenken met de klant

‘Ons uitgangspunt bij meedenken met de klant is het voorkomen van uitval. Werkplekken waar gedoe is kosten productiviteit en dus geld.’ Daarnaast bemoeien ze zich graag met de slimste manieren om gebruik te maken van hard- en software. ‘Dat begint bij het verrassen van klanten die ons komen vragen of dingen ook ánders kunnen. Vervolgens helpen wij ze graag met eigen slimmigheden. En vooral Martijn kan die adviezen omzetten in scripts om apparaten en processen aan te sturen.’

René zelf adviseert de laatste tijd veel over cloud-toepassingen en – noodgedwongen – de beste manier om thuiswerkers op bedrijfsnetwerken aangesloten te houden. ‘Dat is sowieso een blijvertje omdat veel organisaties daar toch ook de voordelen van leren.’


Contactgegevens van Proles Automatisering

Energieweg 32e
2382 NK Zoeterwoude

TelefoonnummerE-mailadresWebsite

Sterkste Schakel Finale Rijnland 2022

25-03-2022

Meer informatie & kaarten bestellen