pwa – laat it voor je werken
‘In 2014 waren wij ook al een keer genomineerd voor de Sterkste Schakel,’ herinnert Theo Heemskerk, ‘toen werden wij tweede. Ons bedrijf bestond toen nog niet zo heel lang en de jury miste bij ons net de rode draad van het bedrijf. Nu wij tien jaar verder zijn, uitgegroeid zijn tot dé IT-specialist in de regio gaan wij de jury helemaal ‘wowen’.’
Een IT-specialist word je niet zomaar, daar hebben Theo en zijn zakenpartners Steph de Jong en Maurice Flier hard voor moeten werken. Theo: ‘Toen wij begonnen hadden bedrijven ons ‘af en toe’ nodig. Bij de aanschaf van PC’s en laptops, de installatie van een bedrijfsnetwerk of het in gebruik nemen van software. Wij pakten alles aan. Nu is IT helemaal doorgedrongen in alle onderdelen van de bedrijfsvoering. Dat betekent voor ons ook een cultuuromslag. Die pakken wij met een geheel nieuwe strategie op.’
‘PWA stelt het concept van de ‘moderne werkplek’ centraal. Daarvoor leveren wij één gestandaardiseerde oplossing waarin alle samenwerkende onderdelen – IT-beheer, cloud, telecom, software, beveiliging – op een uniforme basis worden gezet. Die standaardisering, waar dus ook onze service en prijsstelling aan vast zit, maakt het voor de klant veel overzichtelijker waar hij op kan rekenen. En aan onze kant wordt de ‘productie’ ook overzichtelijker, zodat wij nog soepeler klanten bijstaan.’ PWA vereenvoudigde dus de systemen, het werk en de administratie. Is het alleen om het werk makkelijker te maken? ‘Nee, met de gewonnen tijd verdiepen wij ons in de nieuwe mogelijkheden van IT voor onze klanten.’
Met IT die tot in de haarvaten van ondernemingen is doorgedrongen ontstaan steeds meer kansen om een tweede, of misschien wel derde stap, te maken. ‘Nu steeds meer klanten in de moderne werkplek werken, gaan ondernemers verder kijken naar het intensiveren van automatisering. Wij helpen ze daarbij door ons verder te verdiepen in de bedrijfsprocessen. Zo dragen wij, bijvoorbeeld, meer AI-gebaseerde oplossingen aan. Voor de afhandeling van mails, bijvoorbeeld. Samen met een schildersbedrijf ontdekten wij hoe een AI-oplossing bestekken van opdrachtgever kan omzetten in relevante informatie.’ Dat gebeurt onder meer met Microsoft 365 CoPilot. ‘Samen met de vooroplopers onder onze klanten zijn wij de AI-oplossing van Microsoft aan het uitproberen. Daarmee gaan wij onze klanten nóg efficiënter mee laten werken.’
Vereenvoudiging en efficiency zijn de eerste twee pijlers van de strategie van PWA. ‘Daar gaat veel (technisch) denkwerk in zitten. In onze derde pijler zit veel common sense. Wij hebben ons afgevraagd hoe wij onze klanten in het dagelijkse contact blij kunnen maken?’ Daar zijn een paar simpele uitgangspunten uit gekomen. ‘Simpel, maar wel met veel impact. De telefoon altijd binnen 30 seconden opnemen, bijvoorbeeld. Het eerste kwartiertje werk is gratis. De klant heeft altijd gelijk. Wij merken nu al dat onze klanten daar – bij de vereenvoudiging van onze gebruikelijke service-uitgangspunten – enorm vrolijk van worden.’ Een uitstekende sfeer om vervolgens nóg grotere uitdagingen met ze op te pakken.
Pletterij 1F
2211 JT Noordwijkerhout
De andere 6 genomineerden van Dienstverlening Groot in 2026.