Dienstverlening (> 5 medewerkers) | 2020
De zakelijke bedrijfsnaam doet het eigenlijk al vermoeden… Smart Business Solutions oftewel slimme zakelijke oplossingen. Het typeert de mentaliteit van de zakelijke en particuliere telecomspecialisten Bas Luijk en zijn team. “Als ik ergens mee zit, dan wil ik dat iemand een oplossing kan bieden op een creatieve en originele manier zonder commerciële belangen als eerste doel. Velen beloven een warm bad, maar wij garanderen dat het water over 24 maanden ook nog warm is.”
Al vanaf het begin van zijn start in de telecommarkt 21 jaar geleden ziet hij zijn klantenservice glashelder voor zich. “De telecommarkt is een enorme ver-dringingsmarkt en veel wordt gedreven door prijs. Hoe gaan we ons daarin onderscheiden? Door de klant een onafhankelijke keuze, service en advies te bieden. En waar vind ik nu iets wat past bij een oplossing? Dat bleek een winkel te zijn. Nergens in de Bollenstreek vind je een winkel waar je ook zakelijk terechtkunt. Een plek met een eigen DHL servicepunt voor snel verzenden die ook op donderdagavond en op zaterdag open is.”
Een winkel in het centrum van Lisse en later een zakelijke gespreksruimte van SBS Luijk aan de Vennestraat… Het blijkt een gouden formule van Tele-combinatie Luijk Lisse. Hier wordt alles uitgelegd over Cloud telefonie, VoIP bellen, VastMobiel oplossingen en andere zakelijk slimme telecomoplossingen. “Vaak hebben klanten zelf geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Dus nodigen we ze hier uit en geven we demonstraties. Ik wil laten zien hoe iets werkt voordat we een offerte sturen. Dan komen we samen vaak op heel andere ideeën. En dat werkt. Er is de afgelopen twee jaar nog niemand geweest die nee heeft gezegd tegen een voorstel.”
Dus blijft het inmiddels tot landelijke uithoeken uitgegroeide klantenbestand als vanzelf uitbreiden. “Vaak word ik gewoon gebeld omdat men ergens gehoord heeft dat wij specifieke problemen kunnen oplossen. Terwijl ik helemaal niet bezig ben met nieuwe klanten, maar meer met het voller maken van de winkelwagen van bestaande klanten.” De tijd nemen en service bieden is daarbij cruciaal, vindt Luijk. “Iedere klant is uniek en wil als zodanig behandeld worden. Hij gaat toch een verbinding aan voor minimaal 2 jaar. Daar voelen we ons verantwoordelijk voor. Dus verkopen we niet alleen, maar regelen ook alles eromheen, van limietwaarschuwingen tot nummers overzetten en nog veel meer.”
Een verregaande service en dienstverlening waar in de toekomst nog veel meer bij komt. “De telecommarkt verandert zo snel dat je steeds moet blijven schakelen. Dus zullen we met de toekomstige veranderingen op stapel straks alleen nog maar kritischer op onze bedrijfsvoering worden. We hebben steeds meer zaken zelf in beheer, met als gevolg dat we onze relaties, ondanks alle veranderingen in de markt, op de vertrouwde manier kunnen blijven bedienen.”
En dat is net even meer doen dan de klanten verwachten. “Dat doen we door in de schoenen van de klant te gaan staan. Als ik iets echt niet snap, dan wil ik toch ook dat iemand het oprecht uitlegt en niet gedreven wordt door een commerciële formule? Daarom bieden wij oplossingen die echt iets toevoegen. Daarom koesteren we iedere klant die binnenkomt.
We willen liever 80% goed helpen, dan 100% iets minder goed. Daarom is het ook altijd zo druk bij ons. Maar het werkt wel: de meeste klanten zijn blij verrast en komen graag terug.”
Vennestraat 11r
2161 LE Lisse
De andere 12 genomineerden van Dienstverlening (> 5 medewerkers) in 2020.