aas autoschade roelofarendsveen, meer dan 30 jaar expert in schadeherstel!
De dagelijkse leiding van Autoschade Roelofarendsveen wordt verzorgd door Danny Lindeboom. ‘Hij verdient – met het team – alle eer voor onze nominatie,’ zegt Wilfred Herder. Herder is sinds begin dit jaar eigenaar van deze vestiging in Roelofarendsveen. ‘Ik zag de potentie van dit bedrijf en heb het met plezier aan mijn groep toegevoegd.’
De autoschadegroep van Herder bestaat uit zeven autoschadebedrijven in het midden van het land plus twee vestigingen in Zuid-Holland. ‘Sinds begin 2019 eentje op het Forepark in Den Haag en nu dus ook in Roelofarendsveen. Ik kende die twee bedrijven uit de kring van leden van de AAS-coöperatie en zag op welke manier ze een aanvulling konden zijn op onze groep. Zodra wij Forepark onder onze hoede hadden genomen zocht ik een bedrijf waar ik het extra werk kon onderbrengen. Die kans deed zich voor toen Roelofarendsveen te koop kwam.’
‘Meteen na de overname ben ik hier lid geworden van de Ondernemersvereniging Industriepark en we sponsoren de voetbalvereniging. Als je ergens nieuw bent wil je tenslotte snel je gezicht laten zien. De handel is er toch wel, je moet alleen zorgen dat het naar je toe komt.’
Die handel bestaat uit het herstel van schades aan auto’s, vrachtwagens en campers/caravans. ‘Veel van het werk komt via verzekeraars, wij werken voor dealerbedrijven en direct voor bedrijven met een wagenpark.’ Herder verwacht veel groei in het werk. ‘Onze contacten zijn goed, maar het belangsrijkste is dat wij veel leuker zijn dan anderen. Ons team onder leiding van Danny creëert iedere dag blije klanten, die dan weer ambassadeur zijn voor ons in de regio. Ze trekken zelfs nieuwe collega’s aan.’
Parkeerhulp, lane-assist, automatische afstandhouders, het zou ons verkeer allemaal veiliger maken. ‘Verzekeraars vertelden ons tien jaar terug al dat het schadewerk zou verminderen. Er klopt helemaal niets van.’ Herder somt op wat de toekomst van zijn bedrijf rooskleurig maakt: ‘Heel simpel beginnen: er zijn meer auto’s op de weg en wij blijven tot op hogere leeftijd doorrijden. Sommige elektronische hulpmiddelen doen het niet of zijn te laat en de autobestuurder is een eigenwijs wezen. Tenslotte werkt een zelfrijdende auto pas écht goed als alle andere auto’s om hen heen dat ook zijn.’
Hij ziet dan ook geen veranderingen in schadegevallen. Nou ja, één ding ziet hij wel: ‘Al die sensoren maken ons werk complexer: uitdeuken is niet genoeg, alles moet weer opnieuw geïnstalleerd en gekalibeerd worden.’
Terwijl wij met Herder spreken komt een echtpaar uit het oosten van het land met een camper met lekkage voorrijden. Danny Lindeboom zet er meteen een monteur op. ‘Wij hebben het druk, maar zorgen dat wij altijd tijd hebben voor noodgevallen.’ Dus staat een collega snel op een trapleer het dak van de camper na te kijken. ‘Die hoeft zijn verloren tijd niet in te halen. Dat vangen wij wel op.’ Volgens Herder is dat de kern van de zaak: ‘Je moet als dienstverlener sociaal zijn. Met je eigen team, met klanten, en ook met je buren en ondernemers in de buurt.’
Danny en zijn team zijn blij met iedere schade. Dat wil zeggen: ‘Wij vinden het lullig voor de klant, maar zorgen dat het alsnog goed afloopt.’
De Lasso-Zuid 4
2371 EW Roelofarendsveen
De andere 5 genomineerden van Automotive in 2023.