all cleaning products – groothandel op het gebied van schoonmaak en persoonlijke hygiëne

‘Wij bezorgen alles zelf, tot in de voorraadkast’

Dienstverlening Groot | 2025

Hoe zorg je er voor dat je bedrijf heel hard gaat groeien? Door heel klein te beginnen. ‘Toen mijn schoonvader op zijn 57e een eigen bedrijf begon,’ vertelt Hein Hoogervorst, ‘was dat ook het plan: voor een paar relaties van zijn vorige werkgever de inkoop van schoonmaakproducten verzorgen. Maar het liep zo hard, dat ik hem al na twee jaar ben komen helpen. En dat ging weer zo hard dat ik twee jaar later mijn compagnon Ewout Claassen erbij gevraagd heb.’ En weer twee jaar later zijn ze met zijn ze met zeven mensen en bedienen ze honderden klanten tussen Den Haag en Haarlem.

Kennelijk doen ze iets heel erg goed in Lisse. ‘Wij doen gewoon ons werk hoor, maar wij hebben er ook enorm veel lol in. Dat wordt gewaardeerd door klanten. Wij merken dat mensen naar ons toekomen, omdat ze via-via iets aardigs of leuks over ons gehoord hebben. Wanneer je dan ook nog je leveringen kunt waarmaken dan ben je snel binnen.’ Zij hebben het juiste aanbod, maar service vinden ze verreweg het belangrijkst: ‘Wij bezorgen zelf, wij lossen problemen op, wij adviseren onze klanten over de aanschaf van schoonmaakmachines, wij nemen de tijd om goede uitleg te geven en wij proberen zo goed mogelijk hún drukte te leren kennen.’ 

Zeep, doekjes en apparaten

‘Het assortiment dat wij – uit voorraad! – kunnen leveren is enorm. Dat past nauwelijks in dit artikel. De kern van de zaak is dat wij alles kunnen leveren dat een schoonmaakbedrijf (of de schoonmakers van een bedrijf) nodig hebben om hun werkomgeving netjes te houden. Wij zijn one-stop-shop voor onze klanten.’ Dat assortiment staat in zijn geheel op de website. ‘Voor de klanten hebben wij een eigen portal op de site ingericht. Een flinke investering, maar dat is het dubbel en dwars waard, omdat het makkelijk is voor onze klanten en het naadloos aansluit op onze administratie.’

Tot in de voorraadkast

Bij All Cleaning Products werkt iedereen – behalve José van de financiële administratie – mee met de bezorging. ‘Tot ín de vooraadkast van onze klant. Dat levert op dat iedereen ons gezicht kent en de lijntjes met de klanten kort blijven. Bovendien weten wij zo goed wat er bij hen speelt en hebben wij zicht op hun voorraad en verbruik. Het bezorgmoment is hét moment om vragen te beantwoorden en eventuele problemen in de kiem te smoren.’ Het is ook het moment om de klant te adviseren. ‘Hoe vaak vragen ze ons niet wat wij vinden van de aanschaf van een bepaald apparaat? Dan vragen wij door naar wat men er van verwacht en mee van plan is. Wij kunnen dan een apparaat – of andere spullen – aanraden dat doet wat gevraagd wordt voor de juiste kosten.’

Er zit toekomst in de schoonmaak

‘Eigenlijk zijn wij nog maar net begonnen, dus de verwachting is dat we nog een tijdje kunnen doorgroeien.’ Waar is dat op gebaseerd? ‘Allereerst omdat wij nieuw zijn in een regio waar geen groothandel eerder zo actief was. Met onze klantenportal én persoonlijke aandacht winnen wij het makkelijk van aanbieders die alleen een webshop hebben. Met onze eigen voorraad kunnen wij ook bijspringen als er bij een klant ineens iets op is.’ Met die combinatie willen ze hun werkterrein wel beperken tot ‘de regio’. ‘Wij moeten het zo regelen dat wij zelf kunnen blijven bezorgen, zodat onze persoonlijke aandacht doorslaggevend kan blijven.’


Contactgegevens van All Cleaning Products

Vennestraat 4A
2161 LE Lisse

• Bel: 0252418419 • E-mail: [email protected] • Website: allcleaningproducts.nl