baatje grondverzet – kwekers, gemeenten, bedrijven en particulieren

Niets is te gek is een mooi uitgangspunt voor klantgerichtheid

Bouw, Installatie & Techniek > 10 medewerkers | 2022

Laat je niet afleiden door de ludieke slogans (dankzij team Baatje, ligt hier weer een strak straatje) of de simpele opsomming van klussen op het bord en vlaggen bij het kantoor van Baatje. Frank Baatje heeft zijn bedrijf uitgebouwd tot een professionele en onmisbare partner voor kwekers, bedrijven, gemeenten en particulieren.

‘Grondverzet’ alleen dekt bij lange na de lading niet voor het werk dat zijn team van 15 mannen doet. ‘Wij beschikken over een hele serie werktuigen. Twintig jaar geleden begon ik met een schep en een trekker. Nu hebben wij shovels, kranen, maaimachines, klepels, zoutstrooiers en vele andere apparaten in onze schuur staan.’

Ook met de beschrijving van al die hulpmiddelen en gereedschappen zijn wij er niet. Een voorbeeld: ‘Voor de vele boomkwekers hier in de buurt doen wij steeds meer klussen die niet direct met het kweken zelf te maken hebben. Dat begon bij bomen planten, schoffelen en planten steken. Dat is handwerk dat wij alsmaar meer zijn gaan mechaniseren. Bijvoorbeeld met een machine die planten losmaakt uit de grond op potmaat. Of een buxussnoeier met variabele scharen.’ 

Niets is te gek

De ontwikkeling van al dat soort apparaten komt door de manier waarop Frank met zijn klanten wíl omgaan: ‘Niets is te gek. Om te beginnen niet in tijd: ook voor een kwartiertje werk staan wij klaar. En ook bij het soort werk is niets te gek. Samen met onze klant proberen wij altijd nieuwe werkwijzen uit. Ook als dat betekent dat wij een automatische schoffel moeten laten maken.’ De mechanisering bij kwekers zal alleen maar verder gaan. Volgens Frank komen de investeringen die Baatje voor zijn klanten in materieel doet ‘altijd wel een keer terug. En het houdt ons creatief: wij vinden het leuk om samen te werken en oplossingen te delen.’

Zorgen dat je het beste bent

Een ander groot deel van de klanten zijn gemeenten, waarvoor Baatje hovenierswerkzaamheden verricht. ‘Voor de gemeente Den Haag verzorgen wij het Rosarium in het Westbroekpark, daar zijn wij erg trots op. Bij werk voor gemeenten zijn bestekken en aanbestedingen belangrijk. Daar begin ik altijd om de dingen eruit te halen die helemaal niet nodig zijn. Zo komen wij tot een goede prijs. Met de werkzaamheden die wel moeten gebeuren proberen wij vervolgens altijd de beste te zijn. Niet alleen in de techniek, ook in de communicatie met de klant.’ 

Een overzichtelijk bedrijf is goed voor de klant

Voor Frank hoort dagelijks voor- en na-overleg erbij. ‘Ons team moet duidelijkheid hebben over wat er van ze verwacht wordt, zodat ze goed door kunnen werken. Dan hebben zij meer lol in hun werk en dat is goed voor klanten.’ Frank en zijn bedrijfspartner Cor de Pater houden de lijntjes in het bedrijf graag kort. ‘Wij hebben een goed team van leuk op elkaar ingewerkte collega’s. Dat maakt ons flexibel.’ Ze zien het terug in de waardering die ze voor hun werk krijgen. ‘Van de NS wanneer wij stations ijsvrij houden en van particulieren die complimenten komen brengen.’


Contactgegevens van Baatje Grondverzet Rijnwoude

Voorweg 88
2391 AG Hazerswoude-Dorp

• Bel: 0172588344 • E-mail: [email protected] • Website: baatje-rijnwoude.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Rijnland 2025

21-03-2025

Meer informatie & kaarten bestellen