helder carwash - het grootste indoor carwash center in de bollenstreek

‘De kwaliteit van een carwash zit nog meer in mensen dan in machines’

Sector-winnaar Automotive | 2024

Aan het einde van de wasstraat van Helder Carwash staat een bord: ‘Kijk ‘m glimmen’, met pijlen naar links en naar rechts, want daar staan grote spiegels waarin je je hele auto kunt zien. ‘Zo laten wij niet alleen zien dat onze wasstraat zijn werk heeft gedaan, wij geven je ook een glimlach.’ En dat is, volgens eigenaren Joke Moenis en Remco Mijnhardt een belangrijk onderdeel van hun werk.

‘De machines doen hun werk wel,’ zegt Remco, ‘en wij hebben alle mogelijke extra faciliteiten op het overdekte stofzuigplein. Maar de échte kwaliteit zit hem in onze aandacht voor jou en je auto. Je wordt vriendelijk ontvangen. De meeste klanten kennen wij persoonlijk en wij kennen hun auto. Dan weet je dus ook wat voor extra wensen er zijn of dat een klant een vorige keer ergens speciale aandacht voor heeft gevraagd. Wij hebben er veel tijd in gestoken om dat met het team op te pakken. Zelf ben ik ook vaak bij de wasstraat, op het buitenterrein en in de stofzuighal aanwezig om klanten te kunnen bijstaan.’ Die bijzondere persoonlijke aandacht werkt twee kanten op. ‘Met persoonlijk contact is het ook leuker werk.’ Niet vreemd dus dat vele medewerkers er al jaren werken. Samen maken zij van je bezoek een complete beleving.

Band opbouwen met de streek

Helder Carwash in Lisse is de ‘grootste overdekte carwash van de Bollenstreek’. Met een entree aan de Heereweg is de carwash goed bereikbaar. Na de wasstraat is er zowel buiten als binnen ruimte voor stofzuigen, matten schoonmaken en extra faciliteiten. ‘Remco en ik maakten ruim tien jaar geleden een zorgvuldig plan,’ vertelt Joke: ‘Wij hadden beide geen autowasachtergrond dus wij wilden goed beslagen ten ijs komen. Wij hebben BOVAG cijfers bestudeerd, zijn met andere wasstraatondernemers buiten ons gebied gaan praten en hebben gekeken naar kansrijke regio’s.’ De keuze viel op Lisse. ‘Wij begonnen in 2012 en hebben de eerste drie jaar, onder meer geïnvesteerd in het afstellen van de machines, in het opbouwen en inwerken van het team én vooral in het opbouwen van naamsbekendheid. Vanaf 2016 begon het te lopen en begonnen steeds meer mensen – van Voorhout tot Bennebroek ons te vinden.’ Wat natuurlijk ook helpt is het snoepje voor de kinderen!

Kwaliteit voor particulier en bedrijf

‘Veel mensen zien het wassen van de auto vaak als noodzakelijk kwaad en komen pas wanneer het echt nodig is. Dat biedt natuurlijk commerciële kansen, maar het bepaalt ook hoe wij en onze mensen met de klant moeten omgaan. Met de persoonlijke aandacht en de extra faciliteiten maken wij het mensen steeds aantrekkelijker om vaker terug te komen. En technisch gesproken zouden ze dat ook moeten doen, want ons natte – en hier zoute – klimaat is echt niet goed voor je lak.’ Een schone auto draagt dus bij aan het behoud van de waarde van je auto. ‘Autobedrijven kijken daar wat professioneler naar. Merkendealers en occasionbedrijven uit de buurt weten ons goed te vinden en van hen hebben wij veel werk.’

Telkens een beetje beter

‘Iedere dag willen wij het een beetje beter doen dan gisteren. In de aankleding en routering op het terrein, met uitbreiding van faciliteiten – extra stofzuigplekken, een bandenzwartautomaat, ruitenwisservloeistofvuller – en door het ontwikkelen van loyaltyprogramma’s. Je auto mooi houden moet een regelmatig feestje zijn.’


Contactgegevens van Helder Carwash

Heereweg 15a
2161 AG Lisse

• E-mail: [email protected] • Website: www.heldercarwash.nl