graphic design bodegraven – van huisstijl tot website

Vastgoedcommunicatie die verrast en verbindt

Dienstverlening Klein | 2025

‘Binnen zes tot acht weken,’ vertelt Claudia Kastelein, ‘maken wij de complete verkoopcampagne voor een bouwproject. Van bouwtekening tot en met de website, de brochures en de banners. In een vers ontworpen huisstijl die het karakter van het bouwproject weergeeft en teksten die de juiste doelgroep aanspreken.’ Samen met haar twee collega’s, Femke en Amy, maakt Claudia jaarlijks tientallen producties.

‘Ik ben erin gerold toen ik voor het bouwbedrijf van mijn vader een huisstijl ging ontwerpen. Dat is nu ruim dertig jaar geleden. De combinatie van bouw en communicatie ligt ons ontzettend goed en wij hebben er in bouwend Nederland een goede reputatie mee opgebouwd.’ Het geeft goed aan hoe je je als creatieve dienstverlener kunt ‘ingraven’ in je onderwerp. ‘Dat moet ook wel, want onze klanten hebben hoge verwachtingen.’

Korte lijnen, korte termijnen

De hoge verwachtingen van opdrachtgevers komen vooral voort uit de korte tijdslijnen waarop producties gereed moeten zijn, wat vaak samenhangt met de noodzaak om snel te schakelen bij de start van de verkoop van nieuwbouwprojecten. ‘Dit is belangrijk omdat timing in de vastgoedmarkt cruciaal is: de lancering moet aansluiten bij marktontwikkelingen, bouwplanning en financieringsstromen. Een uitstel van enkele weken kan niet alleen invloed hebben op het enthousiasme van potentiële kopers, maar ook op de doorlooptijd van het hele project.’
Claudia en haar collega’s kunnen snel schakelen doordat ze precies weten waar ze het over hebben en beschikken over een goed ingespeeld netwerk van professionals, zoals drukkers en tekstschrijvers, die met hen mee schakelen. ‘Samen werken we als een geoliede machine. Onze verregaande mate van procesautomatisering maakt het mogelijk om efficiënt en kwaliteit te leveren, zelfs onder hoge tijdsdruk.

Regionale opdrachtgevers die het hele land door gaan

‘Onze opdrachtgevers, zoals projectontwikkelaars, makelaars en aannemers opereren vaak regionaal, maar hun projecten strekken zich uit over heel Nederland. Daarom bezoeken wij locaties vaak zelf om het unieke karakter mee te nemen in onze ontwerpen. Een project in een historische omgeving vraagt om een ontwerp dat aansluit bij het lokale erfgoed, terwijl een stedelijke omgeving een frisse, eigentijdse uitstraling vereist. Zo zorgen wij ervoor dat elk project opvalt én past bij zijn omgeving.
Deze aandacht voor detail zorgt ervoor dat campagnes niet alleen visueel sterk zijn, maar ook geloofwaardig en relevant. Uiteindelijk draait het erom dat mensen zich aangesproken voelen en dat projecten daardoor succesvol worden.’

Meebewegen met de opdrachtgevers

‘Wij zijn experts in mooie producties van communicatiemiddelen voor verkoopcampagnes. Brochures, websites, advertenties en bouwborden leveren we snel en perfect afgestemd op elk project. In 30 jaar hebben we ons proces steeds verfijnd en zijn wij meegegroeid met de markt. Participatietrajecten zijn nu bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van nieuwbouwprojecten. Onze websites spelen hierop in, bijvoorbeeld met inschrijfmogelijkheden voor participatieavonden. Deze websites evolueren naadloos mee van participatieplatform naar presale en startverkoop, waardoor we heel efficiënt werken.
Ondertussen blijven Femke en Amy, onze ontwerpers, opdrachtgevers verrassen met frisse, creatieve ontwerpen. Door trends te volgen en maatwerk te leveren, geven we elk project nét dat beetje extra. Dat is wat we leuk vinden en waar we goed in zijn!’
De ervaring van het team reikt verder dan alleen nieuwbouwprojecten. ‘Naast vastgoedcommunicatie realiseren we ook huisstijlen, opleidingsgidsen, magazines, verpakkingen, advertenties en websites. Alles met dezelfde passie en precisie.’


Contactgegevens van Graphic Design

Klipperaak 201
2411 ND Bodegraven

• Bel: 0348501590 • E-mail: [email protected] • Website: www.ontwerpbureau.com