pitch makelaars – wij doen het graag anders
Thijs Kohlbeck en Chantal Remmerswaal zijn samen Pitch Makelaars: menselijke makelaars die met plezier en aandacht onder de huid van de koper en de verkoper van een huis kruipen. ‘Wij voelen onszelf persoonlijk betrokken bij iedere transactie. En als het even kan lopen wij vóór de markt uit.’
‘Pitch bestaat dit jaar tien jaar,’ vertelt Thijs,’ maar ik ben zelf al bijna 25 jaar geleden begonnen in de makelaardij.’ Pitch begon hij met een oud-collega, maar vorig jaar is Chantal erbij gekomen: ‘Ik heb een aantal jaar geleden een carrièreswitch gemaakt die heel erg goed is uitgepakt.’ Wat ze met elkaar gemeen hebben is de belangstelling voor de mens(en) achter de transactie. ‘Je bent korte tijd nauw betrokken bij een aan- of verkoop die enorm belangrijk is in een mensenleven. Niet alleen wanneer de woning het ‘thuis’ van mensen betreft, maar bijvoorbeeld ook wanneer erfgenamen een ouderlijk huis verkopen of een belegger zijn eerste investeringsobject zoekt.’
‘Zij bellen ons: of wij nog wat hebben!’ Op de website van Pitch Makelaars staan twee dingen die elkaar lijken tegen te spreken: afgelopen jaar zijn er 89 transacties afgehandeld en tientallen woningen in de verkoop, maar er staan slechts enkele woningen bij ‘ons aanbod’. ‘Dat komt omdat wij het merendeel van ons werk vóór de markt uit doen. Wij zijn er voor de klant, niet voor onszelf. Niet iedereen wil op Funda. Mensen vinden het fijn dat wij de aandacht beperkt houden.’ Op die manier creëert Pitch Makelaars rust rond de transactie. ‘Omdat mensen inmiddels wel weten hoe wij werken realiseren wij veel aan- en verkopen.’ Pas wanneer de verkoop dan gelukt is plaatst Pitch het makelaarsbord in de tuin, met als tekst ‘Niet te koop, wel verkocht’
‘Soms hangen wij ons bord ondersteboven. Wij houden er van om op een speelse manier aandacht te trekken.’ Zoals met de verloting van een Fiat 500 onder de eerste klanten bij de start van het kantoor in 2014. ‘Dat leverde toen onmiddellijk tientallen klanten op. Wij doen dingen graag ánders.’ Zolang het maar in het belang van de klant is. ‘Zo gaan wij ook in op verzoeken van mensen om te informeren of een pand te koop staat. Ik neem dan contact op met de eigenaar. Dat levert vaak genoeg succes op.’
Met dezelfde aandacht voor marketing helpen ze verkopers met het promoten van hun pand. ‘Eerst door goed te kijken naar de elementen die bijzonder zijn en daarna door een stylist in te schakelen die ervoor zorgt dat dat uitstekend in beeld komt.’
‘Tekort aan woningen en inflatie maakt de woningmarkt onrustig. Het gevolg is haast en overbieden. Ik vind het onacceptabel,’ zegt Chantal, ‘dat daardoor de menselijke kant van de zaak in het gedrang komt. Wij doen ons best om daar buiten te blijven. Het voordeel voor de koper en de verkoper is niet alleen een beter financieel resultaat, maar vaak ook een transactie die dóórgaat. Onze relaxte manier van werken leidt dus juist tot tijdbesparing en onthaasting!’
Loop dus vooral eens binnen in Voorhout of Sassenheim om te ontdekken hoe Pitch je ánders kan helpen.
Hortuslaan 6
2171 CK Sassenheim
De andere 6 genomineerden van Dienstverlening Klein in 2025.