Van der Hoek Technische groothandel

Toerisme, Horeca, Recreatie en Groothandel | 2021

‘Oma’ Antje Buitenhuis kan trots zijn op kleinzoon Henrico van der Hoek. Zij zou nog steeds herkennen waar Van der Hoek voor staat: alles leveren dat de boomkweker, hovenier en aannemer nodig kunnen hebben. In een schone, transparante zaak, en natuurlijk via internet. Nog acht jaar en dan bestaat het bedrijf dat zij opzette 100 jaar. 

“Antje Buitenhuis was achttien toen zij haar ijzerwinkel begon,” vertelt Henrico, “Een ondernemende vrouw die zich door niets liet tegenhouden. Die ondernemerslust hadden mijn vader en ooms ook.”

Het bedrijf zorgt er voor dat het de kwekers, hoveniers en aannemers aan niets ontbreekt. “Het centrale idee is dat onze klanten aan ons kunnen verdienen. Niet alleen met de goede spullen die wij ze leveren, maar ook door de manier waarop wij dat doen.”

DE SERVICE GAAT VER BIJ VAN DER HOEK

“Extra stappen zetten voor de klant gaat eigenlijk vanzelf. Wanneer je ‘s morgens regelmatig dezelfde busjes voor het hek ziet staan denk ik al graag aan het vooruit bezorgen of klaarzetten van veel gebruikte materialen.” Tegelijkertijd weet hij dat bezoek in de winkel ook weer nieuwe vragen oplevert. “Service staat hoog in ons vaandel en onze verkopers en baliemedewerkers hebben er veel plezier in.” Met goede eigen automatisering en logistiek organiseren zij bezorging van (online) bestellingen op dezelfde dag – indien uit voorraad – in heel Nederland.

DUIDELIJKE COMMUNICATIE MET DE KLANT

Met meer dan 10.000 verschillende producten kun je van geen enkele klant verwachten dat hij weet wat je in huis hebt. “Natuurlijk staat ons assortiment op onze site, maar het is veel leuker wanneer klanten je er persoonlijk naar vragen. 

Bovendien geeft dat ons de gelegenheid dóór te vragen. Dat leidt tot advies over alternatieven voor de klant. En wij blijven op de hoogte van de ontwikkelingen in het bedrijf.”

Voor Van der Hoek gaat de ontwikkeling van het assortiment gelijk op met meer service en meer ‘speciaal werk’. “Speciaal werk zit in de top van de pyramide. Dan helpen wij de klant met ontwerp en assemblage. Denk bijvoorbeeld aan windkeringen, schaduwhallen, teeltvloeren of beregenings-systemen.”

Onderaan de pyramide ligt een hele brede basis van alles dat je nodig kunt hebben. “Maar vooral tússen de top en de basis zorgen wij ervoor dat wij meer kunnen leveren dan een ander. Daarvoor houden wij een grote voorraad aan met alle mogelijke variaties. Zo grijpen wij niet mis.” Met een goed oog op die drie stappen zorgt Van der Hoek ervoor dat ze onmisbaar blijven voor hun klanten. “Dit uitbreiden van ons assortiment gaat veelal op verzoek van de klant maar ook zelf voeren wij nieuwe artikelen door in onze (web)shop.”

OOK LEVERANCIERS WORDEN GEBONDEN

“Uiteraard zorgen wij voor een goede relatie met leveranciers. Wanneer de vraag naar een bepaald product groeit, dan kijken wij of wij een grotere rol tussen klant en leverancier kunnen spelen. Maar het moet wel ‘klikken’, want de klant vertrouwt op ons.” Met zo’n instelling gaat Van der Hoek onder kleinzoon Henrico die 100 jaar makkelijk halen.


Contactgegevens van Van der Hoek Technische groothandel

Frankrijklaan 3
2391 PX Hazerswoude-Dorp

TelefoonnummerE-mailadresWebsite

Grande Finale Parade 2021

16 / 04 / 21

Meer informatie