Sector-winnaar Automotive | 2021
‘Waarom zou je de verzekering laten bepalen waar je je auto laat repareren, wanneer je ook zelf kunt kiezen voor een specialist?’ Voor Dennis Breed ligt het antwoord voor de hand. “Wij werken onafhankelijk van merk of verzekering aan de beste oplossing voor je probleem. Dat zeggen wij niet alleen zelf. De FOCWA heeft ons bedrijf ook tot de beste uitgeroepen.”
Vóórdat Dennis Breed vertelt over zijn werk zegt hij eerst dat hij blij is ‘terug’ te zijn in Noordwijk: “Mijn familie komt hier vandaan en was hier al actief in de autobranche. Zelf ben ik een autoschadeherstelbedrijf in Nieuw Vennep begonnen. Toen ik in 2019 de kans kreeg het bestaande autoschadeherstelbedrijf aan de Keyserswey over te nemen, heb ik niet geaarzeld. Het is ook leuk dat mensen onze naam op de gevel weer herkennen.”
Zeven jaar garantie. Dat geven ze bij Autoschade Herstel op hun reparaties. “Dat is voor ons de beste afsluiting van wat voor een klant eigenlijk niet leuk is. Schade rijden is vaak pure pech en een treurig moment. Zodra een klant bij ons over de drempel stapt gaan wij hem of haar weer blij maken.” Vanaf de ontvangst pakken ze de afhandeling van het schadeformulier op en de afwikkeling met de verzekeringsmaatschappij. “Voor de reparaties zelf gebruiken wij originele onderdelen.” Als het kan pakken ze ‘als service’ nog wat kleinigheden mee en tenslotte zetten ze de auto gewassen en schoongemaakt weer klaar. “ Ze doen het natuurlijk niet expres, maar wij hebben klanten die graag terugkomen.”
Een klap tegen een paaltje levert tegenwoordig veel meer schade op dan alleen een deukje. “Autoschadeherstel is allang niet meer alleen uitdeuken en spuiten. Wij werken steeds meer met complete componenten, zoals koplamp-units. Maar denk ook aan de parkeersensoren in je bumper. Die moeten vervangen worden, opnieuw aangesloten en soms ook opnieuw gekalibreerd.” Het zijn technologische ontwikkelingen waar het bedrijf in (door)groeit. “Met twee vestigingen en de back-up van de Autoherstel Groep komen wij daarin goed mee.” Breed heeft dan ook klanten onder wagenparkbeheerders, dealerbedrijven en particulieren uit de hele streek.
Snelheid is belangrijk om een klant blij te maken. “Wanneer je meteen naar ons komt, dan helpen wij je onmiddellijk. Dat is altijd sneller dan je schade eerst bij de verzekering melden. Terwijl wij repareren handelen wij de formaliteiten voor je af.” Er is nog een voordeel bij direct naar Autoschade Herstel Breed gaan: “Wij repareren volgens jouw wensen, in plaats van die van de verzekeraar. Dus als jij complete vervanging wil van originele onderdelen, dan krijg je die. Verzekeraars proberen daar in te sturen. Dat begrijpen wij wel, maar dat hóef je niet te accepteren.”
“Ons motto is ‘kwaliteit is een keuze’. Wij hebben die keuze gemaakt en werken graag voor klanten die kwaliteit ook belangrijk vinden.”
Keyserswey 7
2201 CW Noordwijk