De Leeuw Makelaardij, Verzekeringen en Hypotheken

Dienstverlening | 2015

‘Onafhankelijke’ verzekeringsadviseurs die eigendom zijn van verzekeraars of financieel overeind worden gehouden door verzekeraars of banken. Vergelijkingssites die eigendom van een verzekeringsmaatschappij zijn. En banken en verzekeraars die uiteraard alleen adviseren over hun eigen producten. Helaas blijkt onafhankelijkheid in de praktijk nogal eens een rekbaar begrip.

Wie écht een objectief financieel advies wil, doet er goed aan een werkelijk onafhankelijk adviseur in de arm te nemen. Die adviseur bekijkt per klantsituatie wat de beste oplossing is. De Leeuw Makelaardij, Verzekeringen en Hypotheken is zo’n adviseur en wordt door zijn klanten gewaardeerd met een nominatie voor de Sterkste Schakel.

Vrijwel iedereen kent De Leeuw van de verkoop van huizen door de advertenties in de bladen en de borden in de tuin. Daarnaast zijn er maar liefst 18.000 particuliere en 4.200 zakelijke klanten voor de verzekerings- en pensioenproducten. “Onze oorsprong ligt sinds 1951 in de administratie- en verzekeringstak”, verklaart directeur Wim de Leeuw. “In 1971 is daar de makelaardij bijgekomen.”

Adviseur die voor jou werkt

Of men nu voor een huis, hypotheek, verzekering of pensioenregeling komt, onafhankelijk en persoonlijk advies voor particulier en bedrijf staat boven alles. “Als heel Nederland zich goed zou realiseren hoe waardevol dit is, dan zijn wij de twee gelukkigste mensen. Wij zijn geen onderdeel van een verzekeraar, worden niet gefinancierd door een ander en werken niet samen met inkoopkanalen die verkooptargets stellen. Als dat anders zo is, dan denk je als klant misschien dat een adviseur voor jou werkt, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is”, aldus De Leeuw. Bij De Leeuw kijken de adviseurs daarom puur en alleen vanuit de perceptie van de klant en dat zorgt voor een persoonlijke benadering.

Geen wachtmuziek

Het persoonlijke aspect is al direct merkbaar bij binnenkomst. Een receptioniste die klanten vriendelijk ontvangt. Ook bellers kunnen op dit warme welkom rekenen. Geen keuzemenu of wachtmuziek, maar een echte stem die je feliciteert met je nieuwe auto als je belt om je autoverzekering om te zetten. Zo kan het dus ook. De twee directeuren zijn er duidelijk over: “Als je een muziekje hebt, weet je dus dat mensen moeten wachten. Dat wil je voor zijn. Snel schakelen is sowieso belangrijk. Stormschade lossen we meteen de dag erna op en niet maanden later. Hetzelfde bij een aanrijding: hoe snel kan de klant weer op weg zijn? We willen het zo goed mogelijk oplossen voor die klant”, benadrukt directeur Terry Bloemert.

Echt bijzonder

Dat goed willen doen, zit in de aard van het bedrijf. Klanten worden regelmatig uitgevraagd: hoe doen we het, wat kan beter? Die drang om het beter, slimmer, sneller en klantvriendelijker te doen, leverde hen een nominatie voor de Sterkste Schakel op. En óók die nominatie zorgt voor kritische zelfreflectie. “Of we ons personeel bij vernieuwingen betrekken stond in de jury-vragenlijst. Wij dachten van wel, maar medewerkers zien verbeterpunten. Dat nemen we heel serieus en pakken we meteen aan”, zegt Bloemert. Datzelfde geldt voor klanten. “Zij geven ons gemiddeld een 8. Best hoog zou je denken, maar in onze beleving moet dat naar een 9. Dan ben je écht bijzonder geweest en dat is wat we willen”, aldus de twee directeuren.


Contactgegevens van De Leeuw Makelaardij, Verzekeringen en Hypotheken

Rijnsburgerweg 100
2231 AG Rijnsburg

• Bel: 0031714051616 • E-mail: [email protected] • Website: www.deleeuw.nl