electroworld hoogendoorn – specialist op gebied van consumentenelektronica

Verhuizing naar nieuwe locatie is nu al een succes

Retail Non-Food | 2024

Oorspronkelijk wilde eigenaar Christian Hoogendoorn in de horeca blijven werken: ‘Gasten ontvangen, ze iets goeds voorzetten, een goede beleving geven en met een tevreden gevoel weer op pad laten gaan. Da’s dus helemaal niet zo anders als in onze speciaalzaak!’ Hij houdt van apparaten en alle techniek die er bij hoort en van wat ze kunnen betekenen voor de klant. Dus is de net verhuisde familiezaak bij hem in goede handen.

‘Wij gaan ver bij het bezorgen van de ‘goede beleving’ voor onze klanten. Van oudsher gaan wij uit van veel voor- en nazorg bij het leveren van apparaten. Sinds 1995 houden wij exact bij wat wij aan wie geleverd hebben. Wij repareren binnen en buiten de garantie en zorgen voor omruil wanneer reparatie ons onverhoopt niet lukt. Voorafgaand aan de koop vragen wij uitvoerig uit wat een klant eigenlijk in gedachten heeft met de aankoop.’ Die service gaat veel verder dan wat de grote ‘dozenschuivers’ op internet kunnen bieden. ‘Daar is het aanbod misschien groter, maar vindt daar maar eens de bomen door het bos.’

Speciaalzaak heeft eigen bestaansrecht

De uitgebreide service is een belangrijk onderdeel van het bedrijfsmodel van de speciaalzaak. ‘Daarmee hebben wij een eigen plekje in de markt die door een groeiend aantal klanten op prijs gesteld wordt.’ Zoveel zelfs dat de verhuizing in april van dit jaar naar een veel groter pand nu al ruim volgens begroting verloopt. ‘Wij hebben in ruim 35 jaar een trouw klantenbestand en een goede reputatie opgebouwd, dus wisten onze klanten ons snel te vinden op de nieuwe plek. En in de Julianastraat is de ‘loop’ ook veel groter en krijgen wij veel meer nieuwsgierigen binnen voor het grotere aanbod van bruingoed (televisies en audioapparatuur). Wij hebben hier nu ook de ruimte voor een uitgebreide smart living-woonkamer, zodat wij alle nieuwtjes goed kunnen laten zien.’

Mooie mix van consumenten en zakelijke klanten

Het bedrijf bedient niet alleen consumenten. ‘Daar heeft mijn vader van het begin op ingezet en dat is een deel van de kracht van ons bedrijf. Voor vele instellingen in de regio, waaronder Ipse de Bruggen en Junis Kinderopvang, verzorgen wij levering , onderhoud en reparatie van witgoed. Juist voor die opdrachtgevers zijn service en snelheid van handelen doorslaggevende kwaliteiten om ons het werk te gunnen.’ Voor die opdrachtgevers heeft Hoogendoorn dan ook één vast aanspreekpunt die de voorwaarden en contractafspraken van binnen tot buiten kent. ‘Ook dat is service: afzonderlijke vestigingen van die klanten kunnen ons direct benaderen.’

Zelf nog even wennen aan de verhuizing

‘Wij hebben flink uitgebreid bij de verhuizing naar de Julianastraat. Bij het witgoed hebben wij meer ruimte voor accessoires en merkwasmiddelen, voor het showen van keukenapparatuur is er een modelkeuken bijgekomen en wij hebben een uitgebreidere selectie van audio- en videoapparaten in de winkel gezet.’ Het complete assortiment van de speciaalzaken van oudsher dus. ‘De Electro World zaken houden zich uitstekend staande met een mix van verkoop van nieuwe apparaten en onderhoud en/of reparatie van bestaande apparaten. Een grotere zaak was nodig om een uitgebreider assortiment aan te bieden om onze klanten goed te kunnen blijven bedienen. We moeten alleen zelf nog wennen aan de grotere aanloop van nieuwe klanten. Als wij eenmaal gesetteld zijn ga ik mij op nog meer nieuwe dingen storten: samenwerken met de buren in de straat en met installateurs voor de doorontwikkeling van allerlei smart living-mogelijkheden.’


Contactgegevens van Electro World Hoogendoorn

Julianastraat 26
2405 CH Alphen aan den Rijn

• Bel: 0172424499 • E-mail: [email protected] • Website: www.electroworld.nl