Ooit gestart als uitlaat- en bandenspecialist – inmiddels alweer 26 jaar terug – is garage Ten Hoope uitgegroeid tot een universeel garagebedrijf. Het in Sassenheim gevestigde bedrijf heeft klanten in de hele regio en verricht voor hen alle voorkomende werkzaamheden aan hun auto. Dat het team van Ten Hoope dat naar grote tevredenheid doet, blijkt wel uit de nominatie voor De Sterkste Schakel Verkiezing.
Klanten kunnen bij garage Ten Hoope onder andere terecht voor apk, onderhoud en reparatie van personenwagens en lichte bedrijfswagens. “We zijn al 26 jaar specialist in zomer- en winterbanden, uitlijnen en aircoservice en -reparatie. Tevens kunnen klanten bij ons terecht voor opslag van banden”, vertelt eigenaar Ten Hoope. “Verder waren we een van de eersten met ski-/bagageboxen- en sneeuwkettingenverhuur. Alles bij elkaar hebben we een breed scala aan producten en diensten. Voor ons is niet een dag hetzelfde en dat maakt ons werk zo mooi.”
De ontwikkelingen in de branche gaan snel. Ten Hoope loopt liever vooruit op zaken in plaats van stilletjes af te wachten. Zo heeft het bedrijf onlangs geïnvesteerd in bulktanks voor nieuwe en afgewerkte olie. Vanaf 2015 zijn deze tanks voor afgewerkte olie vereist, maar bij de Sassenheimse garage zijn ze nu al zo ver. In verband met technische ontwikkelingen in het vakgebied zorgt Ten Hoope dat het team de juiste trainingen volgt om bij te blijven. Dat is fijn voor medewerker én klant.
“We kennen weinig verloop”, vertelt Ten Hoope. “Een vast team zorgt voor stabiliteit binnen je bedrijf en naar buiten zorgt dat weer voor vertrouwen. Doordat ze zo lang hier werken, kennen onze medewerkers de klanten goed. Ik vind het belangrijk dat klanten, mannen én vrouwen, hier makkelijk binnen komen, dat we laagdrempelig zijn. Tevens vinden wij het belangrijk dat onze klanten zien waarmee we bezig zijn. We laten indien gewenst ter plekke zien wat we aan de auto gaan doen of gedaan hebben. En als we iets niet kunnen, dan zeggen we het ook eerlijk. Indien wij bij regulier onderhoud of reparatie extra werkzaamheden ontdekken, nemen wij contact op met de klant, zodat de mensen weten waar ze aan toe zijn en zelf een beslissing kunnen nemen of iets al dan niet gerepareerd moet worden. Deze werkwijze wordt door onze klanten als plezierig ervaren. We doen gewoon ons ding, maar wel op een transparante, persoonlijke en eerlijke manier.”
Hub van Doorneweg 3
2171 KZ Sassenheim