van oerle nettpro – een heldere aanpak voor iedere schoonmaakklus

'Wanneer er goed contact is, wordt het werk fijner en de kwaliteit hoger’

Dienstverlening Groot | 2024

‘Johan van der Laarse en ik zijn samen opgegroeid in ons schoonmaakbedrijf,’ zegt directeur-eigenaar Ivo van Oerle. ‘Wij hoeven niet te overleggen, hebben aan een half woord genoeg en pakken gewoonweg op wat er nodig is.’ Dat ‘oppakken’ gebeurt op meer dan 250 locaties in Leiden en omgeving, met inmiddels honderden medewerkers in dienst.

‘Wij zijn een echt Leids bedrijf, mijn familie komt hier vandaan en ik ben in mijn studententijd als schoonmaker bij dit bedrijf begonnen. Met als eerste klant een bedrijf dat door mijn vader als architect  was ontworpen. In eerste instantie veelal met studenten en vrienden.’ Ivo kreeg de smaak te pakken en in 2003 heeft hij het bedrijf overgenomen. Een van de medewerkers van het eerste uur is Johan. ‘Ik ben er trots op dat hij al die jaren aan mijn zijde staat en sinds vorig jaar operationeel directeur is. Hiernaast onderneem ik samen met hem ook nog in een ander bedrijf.’

250 locaties met honderden medewerkers

‘Wij zijn niet groot in Nederland, maar wel groot in de regio.’ Die positie in het midden van de markt vindt Van Oerle heel prettig. ‘Wij kunnen flinke opdrachtgevers aan: gemeenten, industrie, sportcentra, zorg, horeca, scholen, bouwprojecten, transport en kantoren. Doordat wij niet te groot zijn bieden wij zeer persoonlijke service en maken wij het contact met de opdrachtgever erg makkelijk. Johan zorgt er voor dat wij altijd snel kunnen schakelen bij speciale wensen, calamiteiten of het opstarten van nieuwe klanten. Zo leveren wij met honderden medewerkers op zo’n 250 locatie een breed scala aan schoonmaakdienstverlening.’

‘Wij moeten dingen zien die onze klant niet ziet’

In de schoonmaak komen de finesses van het werk aan op de handen die het werk verrichten. ‘Wij trainen onze mensen erop om dingen te zien die onze klanten over het hoofd zien. Johan en ik doen er alles aan om dat vervolgens aan onze klanten te laten zien, zodat onze mensen de waardering krijgen die ze verdienen van de klant. Wij proberen ook goed voor onze mensen te zorgen, ook met hun thuissituatie. Dat vertaalt zich in laag verzuim en een grote bereidheid om net een beetje extra te doen. Dat verhoogt onze reactiesnelheid weer, waardoor wij weer meer waardering van de klant krijgen. Zo is de cirkel rond en houden wij de relaties in stand.’

Met de relaties die het werk weten te waarderen is het vervolgens prettig schakelen. ‘Wij maken er werk van om ze precies te leveren wat ze nodig hebben en denken mee met de ontwikkelingen in hún organisatie die daarop van invloed zijn.’

Contact met het management

Van Oerle is in Leiden een begrip, maar bestaat pas 25 jaar. ‘In die tijd hebben wij met onze aanpak uitstekende relaties kunnen opbouwen. Niet alleen in de stad, maar in de drie provincies – Noord- en Zuid-Holland en Utrecht. Bij de groei heb ik altijd goed gelet op de persoonlijke contacten,’ zegt Van Oerle. ‘Wij merken in de branche dat een van de meest genoemde redenen voor ontevredenheid een gebrek aan contact met het management is. Zo groot willen wij dus nooit worden. Als je ons belt krijg je een mens aan de lijn. En met Johan of mij aan de lijn heb je ook meteen een manager te pakken die meteen kan handelen.’ Want dat is de tweede reden voor ontevredenheid. ‘Wanneer een klant belt, dan is er iets aan de hand. Hoe lekker is het, wanneer je dan meteen je klant kunt helpen?’


Contactgegevens van Van Oerle Nettpro

Admiraal Banckertweg 20
2315 SR Leiden

• Bel: 0715232308 • E-mail: [email protected] • Website: www.oerle-nettpro.nl