Genomineerde: Web Oppep

IT & Communicatie | 2016

In ruim drie jaar tijd heeft Web Oppep, bureau voor internetmarketing, een mooi klantenbestand opgebouwd, met onder andere verhuisbedrijf KHZ, All Office Hijdra en verzekeraar Univé Het Zuiden. “Verwevenheid met de klant is kenmerkend voor ons.”

“Klanten vragen ons: zorg dat we op één komen in Google. Of: zorg dat onze online omzet met tien procent toeneemt. Wij kunnen de garantie bieden dat dit lukt, als dit realistisch is.” Eigenaar Nils Meijer is heel stellig over wat zijn bedrijf Web Oppep voor klanten kan betekenen. Een greep uit het aanbod: films en teksten voor websites, mooie visuals voor Facebook, blogs, webshops en e-mailnieuwsbrieven. Maar belangrijker misschien nog wel: een gedegen marketingplan en een goed advies. Pas dan komen de middelen. Ook die middelen kan Web Oppep verzorgen, maar het internetbureau biedt eveneens trainingen en instructieprogramma’s aan, waarna de klant zelf aan de slag kan.

U vraagt, wij draaien

“Om boven water te krijgen wat de klant wil, is het noodzakelijk dat we samen met hem om de tafel gaan,” schetst Nils de werkwijze. “Het is nooit een eenzijdig verhaal van u vraagt, wij draaien. De klant moet openheid geven over onder andere zijn omzet en zijn strategie. Dat vraagt om vertrouwen en een nauwe samenwerking. Daarna gaan wij op zoek naar garanties en gaan we aan de slag. Gedurende dit proces rapporteren we over de voortgang en evalueren we het resultaat. Daar steken we veel tijd in. Sowieso besteden we veel aandacht aan de klant. Een voorbeeld: elke maand bellen we op om te vragen of alles naar wens is. Zo kun je jezelf verbeteren.”

“We richten ons niet op specifieke branches,” vervolgt Nils. “We zeggen nooit nee tegen bedrijven die klant bij ons willen worden. Maar wat we wel hebben gemerkt de afgelopen jaren, is dat we fijn samenwerken met bedrijven die technisch georiënteerd zijn; zeg maar bedrijven die geen communicatie in hun DNA hebben. Vooral bij bèta-achtige dienstverleners zijn we van toegevoegde waarde met onze online marketing.”

Verwevenheid

Aan het einde van het gesprek schuift marketeer Monique Bruijn aan. Monique is een van de vijf vaste mensen van Web Oppep, gespecialiseerd in actiemarketing en webdesign. Hoe omschrijft zij Web Oppep? “Als een bedrijf dat op een persoonlijke manier meedenkt met de klant. We hebben altijd een oplossing en bedenken creatieve acties om bedrijven online onder de aandacht te brengen. Regelmatig zijn we gedetacheerd bij de klant. Dat is heel mooi, want dan ben je echt onderdeel van de organisatie waarvoor je werkt. Die verwevenheid met de klant is kenmerkend voor hoe wij werken bij Web Oppep.”


Contactgegevens van Web Oppep

Frankrijklaan 6 A
2391 PX Hazerswoude-Dorp

TelefoonnummerE-mailadresWebsite