Bij InAccount praten ze het liefst van ondernemer tot ondernemer. “Je hebt beide dezelfde drive. Je wilt dat alles 100% in orde is en zet je daar 200% voor in”, vertelt Raymon Bots.“We kunnen door onze expertise, uitgebreide netwerk en persoonlijke betrokkenheid veel meer betekenen voor onze klanten ongeacht de omvang van de onderneming.”
InAccount werkt met vaste maandtarieven in plaats van het bekende uurtje-factuurtje-principe. “Klanten hebben duidelijkheid over de kosten. Uiteindelijk blijft het maatwerk, geen onderneming is hetzelfde, maar ze weten vooraf waar ze aan toe zijn. En omdat ze nu weten dat de teller niet bij elk telefoontje aanslaat, neemt de klant sneller contact op om een vraag te stellen. Belangrijk, want in de huidige economie wil je als bedrijf juist goede begeleiding die verder gaat dan alleen de cijfertjes correct verwerken”, geeft Raymon aan.
Verwerken van administraties, samenstellen van jaarrekeningen, begeleiding van investeringsaanvragen, structuurswijzigingen, bedrijfsoverdrachten en het verzorgen van belastingaangiftes behoren onder andere tot de dienstverlening van InAccount. Daarbij gaan ze verder dan puur en alleen het correct verwerken van de cijfers. Het team luistert naar de klant, denkt mee en geeft proactief advies over waar lichtpuntjes zijn en hoe je het zowel zakelijk én privé leefbaar houdt. “Onze klantgerichte, open benadering is onze kracht. We spreken bijvoorbeeld het liefst bij de cliënten af. Zo krijg je een beter beeld van het bedrijf en hoe het eraan toe gaat. Natuurlijk is de klant altijd welkom op ons kantoor om zaken te bespreken mocht dat beter uitkomen”, licht Anita toe.
Weten wat er speelt is voor Raymon en Anita essentieel om hun werk goed te kunnen uitvoeren. “Het is people’s business. We voelen ons ook betrokken bij cliënten. Elke ondernemer is trots op wat hij heeft opgebouwd. Wij zijn niet de partij die haar kennis inzet en vanuit een glazen toren zegt wat er anders moet. Bovendien moet het leuk zijn om samen te werken. Discussie is geen probleem; juist als beiden voor het leerproces open staan kom je tot de beste resultaten. Je probeert iedere ondernemer een goede boterham te laten verdienen. Wij stellen kritische vragen, begeleiden en adviseren hen – mits we gevoed worden met informatie om daarop in te spelen – , maar uiteindelijk moet je als ondernemer wel zelf de beslissingen nemen”, besluit Raymon.
Antonie van Leeuwenhoekweg 38c22
2408 AN Alphen aan den Rijn
De andere 7 genomineerden van Dienstverlening in 2015.