Sector-winnaar IT & Communicatie | 2016
“Het mooiste compliment?” Gerben Plasmeijer hoeft niet lang na te denken. “Dat was vorig jaar toen we een event voor Tommy Hilfiger in Nederland organiseerden. De oude en de nieuwe CEO en Tommy Hilfiger zelf zeiden onafhankelijk van elkaar dat dit het beste evenement was ooit wereldwijd.”
De core-business van evenementenbureau Obsession is het organiseren van zakelijke evenementen voor overheden en grote organisaties in Nederland. Enkele namen: KPN, Peugeot, ministeries, de Algemene Rekenkamer, de Rotterdamse haven en Tommy Hilfiger. Obsession omschrijft elk evenement als een bijzondere ontmoeting. “Het evenement staat centraal,” legt directeur Gerben Plasmeijer uit. “Maar daar zit allerlei communicatie achter: Facebook-pagina’s, Twitter-berichten, films, websites, verhalen. Onze mensen zijn alleskunners, die het hele traject verzorgen, van de intake tot de evaluatie. Heel vaak doen we ook het traject erna, met platforms op internet en verslagen. Vaak is dat weer de opmaat naar een nieuw event.”
Obsession onderscheidt zich door een geïntegreerde aanpak. Gerben: “Het event staat nooit op zichzelf, maar is onderdeel van de marketing- en communicatiemix. En er is altijd een heldere boodschap: de verkoop verhogen, de binding met de klanten of het personeel verstevigen, een merk of product neerzetten. We zijn sterk in het bedenken van verrassende thema’s en het organiseren van creatieve evenementen met interactie. Hierdoor hebben we langlopende relaties met onze klanten, die steeds weer terugkomen en ons aanbevelen bij anderen. Dat is de beste reclame die je kunt hebben. En hieruit kun je concluderen dat klanten tevreden zijn over onze dienstverlening en gastvrijheid.”
Rouwkooplaan 9
2251 AP Voorschoten
De andere 10 genomineerden van IT & Communicatie in 2016.