Autoservice Achthoven

Automotive | 2020

Hoe komt Pascal Schoenmaekers aan de reputatie van ‘Volvo-fluisteraar’? De middelgrote ‘buurtgarage’ streek vijf jaar geleden neer op een mooie centrale plek in Leiderdorp. Het bedrijf is niet aangesloten bij een formule, is ook geen dealer, maar meer dan de helft van de klanten rijdt een Volvo.

“Ik ben als monteur begonnen bij een Volvo-dealer en daar opgeklommen tot chef werkplaats. Toen ik daar vertrok om voor mijzelf te beginnen is de liefde voor het merk niet verdwenen.” En die term ‘Volvo-fluisteraar’? “Dat is een geintje van mijn partner Mielou. Ik deel graag, gevraagd en ongevraagd, mijn ervaringen met Volvo-onderhoud en -reparatie in de internetforums. Nu krijg ik ook gerichte vragen en toen ging Mielou mij de Volvo- fluisteraar noemen.”

Veel tijd investeren

Als er iets is waar Pascal niet tegen kan, dan zijn het rammeltjes en rare signalen. “Mensen komen met hun auto’s bij ons, omdat zij een storing of een rammeltje hebben dat elders niet opgelost wordt. Of voor een second-opinion wanneer de voorgestelde oplossing elders te duur lijkt. Met alle elektronica in moderne auto’s heeft men de neiging een storing op te lossen met het vervangen van controle-units. Als dat dan ook niet werkt moet je verder zoeken, maar dat kost tijd.”Pascal neemt die tijd en zoekt onvermoei- baar door tot hij het versleten kabeltje of doorgebrande printplaatje gevonden heeft. “De klant is geholpen en ik heb weer wat geleerd.”

Blijvend zelfstandig

Pascal en drie collega’s zijn je van dienst in een grote garage met zes bruggen. Ze zijn geen merkgarage en ook niet aange-sloten bij een formule, maar leveren wel uitsluitend onderdelen die door de merken zijn goedgekeurd. “Wij blijven zelfstandig, omdat ons uitgangspunt de portemonnee van de klant is. Dat betekent ook dat wij bij beurten altijd alleen datgene doen dat technisch écht nodig is. Daarbij houden wij ook rekening met het aantal kilometers op de teller en het gebruik van de auto.” Dus kijkt Pascal iedere auto die hij voor het eerst in de zaak heeft helemaal na: “Om vast te stellen wat het uitgangspunt voor onderhoud is.”

Foto’s maken is een stuk handiger

“Wij willen heel graag heel erg trans-parant zijn en precies laten zien wat wij doen. Daarom sturen wij tijdens de werkzaamheden foto’s van kapotte of versleten onderdelen met Whatsapp naar onze klanten. Dan kunnen ze zien wat wij constateren.” Dat is niet alleen transpa-rant, het is ook een stuk handiger voor Pascal en zijn collega’s: “Een foto zegt sowieso meer dan woorden, het scheelt opschrijven en het gaat sneller, omdat de klant er niet voor hoeft langs te komen.”

Garage midden in de buurt

Autoservice Achthoven is een echte “buurt” garage. Ze zijn begonnen op de Achthovenerweg in Leiderdorp en sinds 5,5 jaar verhuisd naar het hartje van het oude dorp. Je bent hier welkom met je Volvo, maar zeker ook met andere merken. Klanten komen uit heel Nederland. De snelweg is dichtbij, even de afslag nemen om 08:00 uur voor dat je naar werk gaat, je krijgt een gratis leenauto en je kan weer door naar werk. Aan het einde van de dag ruil je je leenauto weer om voor jouw (gerepareerde) auto. De mensen uit de buurt komen hier ook graag, niet alleen om de auto te repareren, maar ook voor een gezellig bakje koffie, ook als de auto er niet staat, en kinderen komen graag even knuffelen met hun hond Rodie.


Contactgegevens van Autoservice Achthoven

Hoofdstraat 151a
2351 AE Leiderdorp

• Bel: 0031715417867 • E-mail: [email protected] • Website: www.autoserviceachthoven.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Rijnland 2025

21-03-2025

Meer informatie & kaarten bestellen