decaprint – maatwerk in visuele communicatie

Decaprint geeft vorm aan de plannen van zijn klanten

Dienstverlening Klein | 2024

Zwagers Michel Roest en Nico de Graaf zijn – zoals dat heet – gepokt en gemazeld in alle technieken van grafische producties. ‘Decaprint is 25 jaar geleden gestart als offsetdrukkerij. In de loop van de tijd hebben wij tal van nieuwe druktechnieken geadopteerd. Nu maken wij met meer variatie en grotere snelheid een grote verscheidenheid van print-, sign- en pos-producten voor onze klanten.’

‘Wij hadden snel na de opkomst van desk top publishing, laserprinters en -plotters in de gaten dat er veel meer mogelijkheden ontstonden om als drukker je klanten te bedienen: meer verschillende materialen, meer formaten, veel kleinere oplages (vanaf 1 stuks, zelfs) en veel snellere productie. Die mogelijkheden worden door onze klanten weer aangegrepen om op alsmaar creatievere manieren marketing, communicatie en reclame te maken.’ Het is een ontwikkeling waar ze met veel plezier op ingesprongen zijn en waar ze nog lang niet klaar mee zijn. ‘Wij proberen nog steeds nieuwe dingen uit. Zo hebben wij met zelf bedrukte folies ons eigen kantoor verfraaid: van de muren tot en met de bureau’s.’

Snelheid en flexibiliteit als speerpunt

‘Decaprint functioneert als een snelle en flexibele schakel in het marketing- en communicatie proces. Ketens als H&M, Riviera Maison, Nelson Schoenen schakelen snel op marktontwikkelingen en doen ook niet meer in iedere winkel hetzelfde. Wij hebben geleerd daar weer snel op in te spelen.’ Onderdeel van de dienstverlening is ook dat Decaprint bijdraagt aan het ontwerpproces. ‘Door inzet van onze eigen vormgever kunnen wij de correcte toepassing van het gevraagde garanderen. Wij kijken ook altijd mee naar de juistheid van kant-en-klaar aangeleverde bestanden, om te zorgen voor correcte uitvoering.’

Van visitekaartje tot wagenpark

‘Als het gaat om de uitstraling van je bedrijf of organisatie, dan telt alles mee. Het bordje bij de voordeur, de aankleding van het interieur, het gedrukte promotiemateriaal, de bewegwijzering en de uitstraling van het wagenpark.’ Decaprint levert het hele pakket en kan soms aardig ‘uitschieten’. ‘Voor het IKC Woubrugge maakten wij alle interne signing. De uitschieter was een aan/afwezigheidsbord in de vorm van een boom. Die hebben wij uit een metalen plaat laten lasersnijden en beplakt.’ Het is maar een voorbeeld van de manier waarop ze met de opdrachtgever meedenken. ‘Visuele communicatie is altijd maatwerk en daar kunnen wij met al onze producten aan bijdragen.’

Aan een half woord genoeg

Door de diversiteit aan diensten en producten halen Michel en Nico veel meer voldoening uit hun werk.. ‘Wij vinden iedere opdracht van een klant even interessant. De dynamiek die komt kijken bij een haastklus is bijvoorbeeld heel anders dan meedenken met een project wat nog in de kinderschoenen staat. En beiden brengen het beste in ons naar boven. De techniek stelt ons in staat iedereen te bedienen. Naarmate je langer met klanten optrekt wordt de relatie ook steeds hechter. Dan hebben wij te midden van alle drukte aan een half woord genoeg. Het mooiste is het wanneer je dan boven verwachting kunt leveren. Dat voelt voor de klant alsof wij echt onderdeel van zijn organisatie zijn..’


Contactgegevens van Decaprint

Maatschapslaan 29
2404 CL Alphen aan den Rijn

• Bel: 0172469320 • E-mail: [email protected] • Website: decaprint.nl