spin ondernemerscoach – verhoog uw financiële prestatie
‘Grotere kantoren willen af van kleine klanten, maar die verdienen net zoveel aandacht en begeleiding als grote klanten. Wij voelen ons veel meer thuis bij de kleinere bedrijven in het MKB en hebben ons bedrijf erop ingericht om hen juist wel de benodigde kwaliteit te geven.’ Caroline Meershoek en Hans van Beveren vonden elkaar met dat uitgangspunt in 2010 en begonnen samen een administratiekantoor met een twist.
In de spreekkamer van Spin staat een doos tissues klaar. ‘Die hebben wij zeker niet iedere dag nodig, maar het geeft wel mooi aan dat ons werk niet zonder emoties gepaard gaat. Cijfers, geld, dienen alleen maar om te meten wat een ondernemer bereikt of wat hij van plan is. En ambities zijn zeer persoonlijke zaken, die wij als adviseurs van dichtbij mogen meemaken. Rekening houden met emoties en persoonlijke drijfveren werd het kernpunt van ons bedrijf.’ Beide werkten zij al vele jaren voor grotere kantoren. ‘Wij kenden elkaar uit onderlinge verbanden en merkten dat wij allebei moeite hadden met de bureaucratisering van ons werk.
Ondernemers kunnen helpen met hun ambities rust op drie pijlers. ‘Wij moeten hen begrijpen, flexibel met ze meedenken en snel inzicht geven in de stand van zaken. Dat laatste – het razendsnel inzicht geven in cijfers – is het vak waar wij jarenlange ervaring in hebben.’ De flexibiliteit zit hem in de omvang van hun eigen bedrijf. ‘Wij zijn met zijn drieën maar in de loop der jaren uitstekend geautomatiseerd. Dus kunnen wij snel schakelen op klantwensen.’ Begrip is de kern van de zaak. ‘Doordat wij ons toeleggen op klanten met de K van MKB voelen wij ons nauw bij hen betrokken. Wij vragen altijd door naar de achterliggende redenen van bedrijfsplannen, zodat onze adviezen breder worden.’
Omdat ze begrip van de klant even belangrijk vinden als de vaktechniek van de administratie besloten ze hun bedrijf een aparte naam te geven. ‘Wij vinden het woord ‘ondernemerscoach’ prima passen bij de manier waarop wij voor onze klanten mogen werken en het geeft goed weer wat ze van ons mogen verwachten.’
‘Met ‘spin’ bedoelen wij dat wij met (de plannen van) onze klanten meebewegen. Al gaan ze alle kanten op met hun ambities, wij blijven altijd met ze meedraaien. En wij voorzien ze van cijfers die hun plannen van alle kanten belichten.’ Van hun klanten kregen ze inmiddels een tweede uitleg aangereikt. ‘Voor veel ondernemers is de wereld alsmaar complexer aan het worden. Instanties eisen verantwoorde cijfers en dienstverleners bieden complexere producten aan. Wij zijn in die gevallen het eerste aanspreekpunt voor ondernemers wanneer ze onderbouwde cijfers aan derden moeten leveren. Dus noemen ze ons de spin in het web.’
Als het aan Hans en Caroline ligt dan zitten ze liefst iedere dag met hun klant aan tafel. ‘Door de enorme vooruitgang in automatisering van administratie zou het mogelijk moeten zijn. Dat doen wij natuurlijk niet. In plaats daarvan merken wij dat wij meer klanten op niveau kunnen bedienen. De tijd die wij door automatisering overhouden kunnen wij besteden aan de nieuwe onderwerpen waar ze mee te maken krijgen. Zo bewegen wij mooi met ze mee.’
Rouboslaan 32
2252 TR Voorschoten
De andere 7 genomineerden van Dienstverlening Klein in 2024.