Ricoh Document Center Haaglanden

Dienstverlening (> 5 medewerkers) | 2021

Thuiswerken, het wordt al jaren genoemd als dé oplossing voor woon-werkverkeer en overvolle kantoren. En nu is het zelfs noodzaak. “Maar hóe maak je het eigenlijk mogelijk? Hoe zorg je dat mensen veilig bij het bedrijfsnetwerk kunnen, dat ze bij alle documenten kunnen die ze nodig hebben. En hoe laat je mensen ook nog tegelijkertijd met elkaar communiceren?”

“Wij zien nu een ontwikkeling waar wij ons al jaren op voorbereiden.” Carl Smink, eigenaar, Jan Pieter Verweij, commercieel directeur en Margie Mulder, manager sales support van Ricoh Document Center Haaglanden in Noordwijk nemen goed de tijd om dat haarfijn uit te leggen. “In de afgelopen maanden valt voor ons veel op zijn plek. De strategie van Ricoh is al jaren gericht op IT. Dat wil zeggen dat zij het belang van de ontwikkeling van software voor de verschillende apparaten voorop hebben gezet. Omdat er nog meer productiviteit te halen is uit slimme koppelingen en communicatie.”

ALLES IN JE BEDRIJF DRAAIT OM DE PROCESSEN

Stel je voor: een klant belt je bedrijf en zij heeft vragen over iets waar één van je medewWerkers alles van weet. Die medewerker zit dus thuis. Smink: “Wij leveren alle diensten om deze situatie probleemloos mee af te handelen: videoconferencing, netwerkdiensten en documenten-beheer.” Maar stel je nu voor dat twee medewerkers de klantvraag moeten afhandelen? “Je gaat die klant niet blij maken met een bezoekafspraak voor twee collega’s. Die wil je meteen hulp bieden. Uiteindelijk draait alles om het gestroomlijnde verloop van je processen. Wij hebben de hard- en software om eindelijk echt alle bedrijfsprocessen aan elkaar te knopen.” En om erbij te kunnen hoef je niet meer op kantoor te zijn.

VAN AGENTUUR NAAR ‘MONOBRAND RESELLER’

“Sinds enkele jaren zijn de klanten ‘van ons’. Toen kregen wij een andere rol in het bedrijfsmodel van Ricoh Nederland en sindsdien beheren en bedienen wij de contracten direct vanuit Noordwijk.” Mulder vindt het een prettiger manier van werken. “Onze klanten krijgen van ons de support die ze nodig hebben. Als zelfstandige onderneming staan wij dichter bij onze opdrachtgevers en voelen wij ook meer betrokkenheid.”

VAN APPARATEN NAAR IT-BEHEER

“In Japan staat Ricoh bekend als een IT-bedrijf,” zegt Verweij, “het bedrijf is wereldwijd toonaangevend in documentenbeheer en groeit al jaren hard in IT-beheer op afstand. Tegelijkertijd houden ze hun herkomst – kantoormachines – in ere. Zo kunnen ze ijzersterke geïntegreerde systemen leveren, én beheren.” De dienst- verlening op het gebied van IT-beheer op afstand groeit ook bij RDC Haaglanden. “De apparaten en de diensten die wij leveren worden langzamerhand complexer. Dus de vraag ‘wie gaat dat allemaal beheren?’ ligt voor de hand.” Het antwoord ligt ook voor de hand: “Dat doen wij dus. Slim geautomatiseerd werken wordt zo voor steeds meer bedrijven haalbaar.”

SLIMMER WERKEN MAKKELIJK MAKEN

“Het is een rare tijd,” vindt Smink, “maar wij vinden het echt fijn dat wij oplossingen hebben. Niet alleen wanneer iedereen thuis werkt, maar ook als straks weer een deel terug naar kantoor gaat. Wij zullen dan zien dat wij voor een deel van de mensen het thuiswerken verrassend makkelijk, dus productief, hebben gemaakt.”


Contactgegevens van Ricoh Document Center Haaglanden

De Hooge Krocht 23
2201 TP Noordwijk

• Bel: 0031714020019 • E-mail: [email protected] • Website: www.rdchaaglanden.nl